Webshop analyse
We startten met een grondige analyse van de webshop om helder te krijgen hoe de vindbaarheid ervoor stond en waar de kansen lagen.
★★★★★ (5/5) waardering door webshops
SEO campagnes al vanaf €350 p.m.
Specialisatie in E-commerce SEO
Wat begon als een zoldergym en een passie voor CrossFit, groeide uit tot een volwaardig e-commerce merk binnen de fitnesswereld.
De webshop draait op Shopify, en middenin een competitieve markt werd in één gerichte actie een grote stap gezet: alle categoriepagina’s werden in één keer voorzien van krachtige content, gebaseerd op een grondig zoekwoordonderzoek. Deze content werd strategisch ondersteund met relevante linkbuilding, gericht op autoriteit en thema-versterking.
Het resultaat? Binnen drie maanden steeg het aantal zoektermen in de top 3 van Google van 113 naar ruim 200 — een groei van 78,8% in zichtbaarheid op de meest waardevolle posities.
De klant kwam bij ons met een website die weinig organische bezoekers aantrok. Op ons advies werd de layout aangepast om zowel de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren als de mogelijkheid te creëren om bij elk product unieke tekst toe te voegen. Deze teksten, die direct op de homepage werden getoond, zijn handmatig geschreven en subtiel geoptimaliseerd voor SEO.
Het verwijderen van de paginatie, gecombineerd met de toevoeging van tekst op de productpagina’s, zorgde voor een enorme stijging in nuttige content. Dit heeft geleid tot een flinke verbetering in de vindbaarheid en een aanzienlijke groei in organisch verkeer.
Na meerdere video calls is er een gedegen strategie voor Biminitopkopen.nl ontwikkeld. Omdat de website van een 0 punt kwam, was er op elk gebied van SEO werk aan de winkel.
Webshop analyse
We startten met een grondige analyse van de webshop om helder te krijgen hoe de vindbaarheid ervoor stond en waar de kansen lagen.
Zoekwoordonderzoek
Met een uitgebreid zoekwoordonderzoek brachten we in kaart op welke termen de webshop zich het beste kon richten. De categoriepagina’s stonden al, met logische titels voor gebruikers. Toch sloten die niet altijd aan op de zoekwoorden die mensen in Google gebruiken. We brachten hier nuance in aan door de focus per pagina te verfijnen en waar nodig titels te optimaliseren voor SEO
Contentcreatie
Voor alle belangrijke categoriepagina’s schreven we in één keer unieke, handmatige content. De teksten sloten naadloos aan op de zoekwoorden die uit het onderzoek kwamen en waren subtiel geoptimaliseerd voor SEO — zonder in te leveren op leesbaarheid en merkgevoel.
Kwalitatieve backlinks
We richtten ons op het verkrijgen van hoogwaardige backlinks van relevante en betrouwbare websites. Dit versterkte de autoriteit van de website in de ogen van zoekmachines en droeg bij aan een betere ranking.
Online meetings
Om grip te houden op de voortgang en resultaten, planden we elke maand een videocall in. Tijdens deze sessies bespraken we de werkzaamheden, bekeken we de cijfers en bepaalden we samen de volgende optimalisaties. Zo bleven we continu gericht werken aan groei.
Bij de start had de webshop nauwelijks online autoriteit, met een Domain Rating van slechts 2. Tijdens de analyse zagen we bovendien dat veel productpagina’s verkeer trokken op zoekwoorden waarvoor óók een categoriepagina bestond. Dit zorgde voor interne concurrentie en maakte het voor Google lastig om te bepalen welke pagina het belangrijkste was.
Om focus aan te brengen én het volledige SEO-potentieel te benutten, kozen we ervoor om alle belangrijke categoriepagina’s in één keer te voorzien van kwalitatieve content van minimaal 600 woorden. Deze teksten waren informatief, handgeschreven en afgestemd op de zoekintentie van de doelgroep. We voegden per pagina een relevante FAQ toe, zodat we extra context boden én inspeelden op kansen voor featured snippets.
Om de nieuwe content kracht bij te zetten, richtten we ons op het verkrijgen van hoogwaardige backlinks vanaf betrouwbare, thematisch relevante websites. Daarmee versterkten we de autoriteit van de site op precies de plekken waar het nodig was.
Tegelijkertijd schreven we voor alle aangepakte pagina’s direct de juiste meta titels en metabeschrijvingen — gericht op zowel de juiste zoekwoorden als een hogere doorklikratio.
Op maat gemaakt – gepresenteerd via video call
info@marketingcollega.nl
+31 6 28 46 22 31
Espoortstraat 125
7511CH – Enschede
KVK: 92514669
© 2025 MarketingCollega | Algemene voorwaarden | Privacybeleid